مسئولان قضایی استان خراسان شمالی از زندان مرکزی بجنورد بازدید کردند

13:50 - 01 شهريور 1403
کد خبر: ۴۷۸۹۶۸۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان خراسان شمالی از زندان مرکزی بجنورد بازدید کردند
رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان و مقامات قضایی و قضات رسیدگی کننده در محاکم تجدیدنظر استان خراسان شمالی صبح امروز از زندان مرکزی بجنورد بازدید کردند.

خبرگزاری میزان-  حجت الإسلام والمسلمین براتی‌زاده و جمعی از مقامات قضایی و قضات رسیدگی کننده در محاکم تجدیدنظر استان خراسان شمالی در جریان بازدید صبح امروز از زندان مرکزی بجنورد، ضمن حضور در بخش‌های مختلف زندان، با تعدادی از مددجویان دیدار کردند. 

مسئولان قضایی استان خراسان شمالی ضمن بررسی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مبتلابه و درخواست‌های مطروحه در راستای تداوم روند پیگیری‌های لازم دستور‌های مقتضی را صادر کردند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده در حاشیه این بازدید، با اشاره به بررسی تعداد زیادی از درخواست‌های طرح شده از سوی مددجویان طی دیدار‌های اختصاصی گفت: بطور کلی هدف اصلی قانونگذار از پیش بینی مجازات‌های سالب آزادی برای برخی از افراد جامعه که مرتکب جرایم می‌شوند علاوه بر تنبیه و ایجاد بازدارندگی‌های لازم، اصلاح مجرمان است که هدف اخیر طبعا صرفا با محبوس شدن زندانیان در محیط محصور میسور نیست بلکه باید در ابعاد و حوزه‌های مختلف نیز، اقدامات متعدد و متنوع صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: زندان به مددجو این امکان را می‌دهد که فارغ از برخی ملاحظات به رفتار و کردار مجرمانه و آثار مخرب حبس که عمدتا در ابعاد فردی و اجتماعی به ویژه در نهاد مقدس خانواده کاملا متجلی می‌گردد بیشتر تامل، تعامل و تدبر کند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به برنامه‌های دستگاه قضایی درباره کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و سازوکار بررسی تقاضا‌های معنونه اشاره و تصریح کرد:به درخواست‌هایی که از سوی مددجویان مطرح می‌شود به دقت رسیدگی می‌شود و طبعا چنانچه متقاضیان واجد شرایط قانونی باشند می‌توانند حسب مورد از امتیازات و تأسیسات حقوقی و قضایی پیش بینی شده از قبیل آزادی مشروط، پابند الکترونیکی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *